Pip i lungorna

Tidigt, tidigt igår morse kom Lion hem till oss. Då va de dags för Nattis å Jonas att åka till BB 😉 Då ut kom en liten flicka igår eftermiddag så nu är jag moster till två barn 💖 Så Lion sov här i natt, de va lite bökigt med både Shelby och Lion som är hostiga. Men det gick ☺
Men idag när jag hämtade alla barn på dagis så berättade fröken att Shelby varit pipig i andningen hela dagen. Så vi åkte hem. Barnen käkade banan till mellis och jag fixade disken. Nattis och Jonas kom och hämtade hem Lion.
Efter nån timme reagerar jag på att Shelbys pip i andningen blivit värre, så jag ringde vårdcentralen i ren chansning eftersom det är fredag och ett besök hos läkare på kväll/helg betyder en resa in till Norrtälje eller Östhammar, och som tur var fick jag till svar att vi skulle komma på en gång. Dom mötte upp oss och vi fick komma in på en gång, läkaren lyssnade och konstaterade att pipet satt i lungorna. Så Shelby fick andas in något, och sedan dricka en shot av något läkemedel. Sen fick vi vänta ca 20min och sedan kom läkaren igen å lyssnade på lungorna. Då hade pioet släppt och vi fick gå. Så vi skulle ha lite koll på henne i helgen, kortisonet höll i sig ca 24 timmar och sedan kunde det vända å bli bättre. Men både jag och Johan tyckte att precis innan Shelby skulle lägga sig så peo de i hennes andning igen. Jag får hålla lite koll i natt, då jag är själv hemma med barnen över helgen. Johan åkte över till Åland för bara nån timme sen. Så jag å barnen ska mysa, tvätta, sova och hälsa på Mommo ☺
Allmänt | |