Snart godnatt

Skriver lite här innan jag somnar... 
 
Skoluppgiften denna vecka va lite mer avancerad, har hunnit med halva, så får jag se om jag avslutar den imorn eller fredag, lördag.
 
Igår va jag och Shelby i Norrtälje. Handlade kläder åt henne. Hade turen att jag fick sällskap av Alexis, både dit och hem på bussen.
 
Neo förkyld just nu, plus att han fortfarande inte än har vant sig vid att vi har slutat med sovstunden på dagen, så han är extra gnällig nu. Och emellanåt väldigt lugn. 
 
Lilla Shelby då... Idag röjde jag inne på hennes rum, dammade och dammsög. Möblerade om. Bärde in spjälsängen, bädda rent den. Så i natt sover hon i eget rum för första gången! Får se hur de går. Hon va snorig nu när hon skulle läggas, antingen börjar hon bli förkyld eller så är det tänderna. Ungen skiter konstant just nu! Så jag upptäckte idag att hon håller på å få sin första tand. Får vi se hur lång tid det tar innan den ploppar upp.
 
Imorn är det BVC som gäller, vaccin denna gång. 
Sedan hem å röja i Neos rum å grovstäda.
Sedan blir det att sitta med uppgiften på eftermiddagen/kvällen.
 
Nä nu måste jag sova. Är inne i en period just då jag är konstant trött. Neo vaknar varje natt å ska antingen sova mellan oss eller att jag kommer in till honom, med välling. Plus att Shelby vaknar därimellan för mat. Så då har jag rätt att vara trött! Vet knappt ìbland var jag gör när jag matar haha. Men snart slutar jag med nattamningen, den känns helt värdelös då den mer trassar än blir bra. Tur att hon bara äter 1-2 gånger per natt. Vanliga amningen tänkte jag kämpa med en månad till, om det går, för just nu är det 60% av gångerna ersättning och 40% amning.
 
Hmm, godnatt! ☺
Allmänt | |