Shopping idag igen

Även idag blev de shopping... Men idag blev de till Uppsala.
Började med Gränby Centrum, så härligt att vara där när affärerna öppnas. Är som lugnast då. Johan skulle in på Dressman å handla för sitt presentkort. Jag köpte örhängen. Sedan så skulle vi in på Kappahl. Hade en kupong på valfri body och sedan 25% rabatt om jag blev medlem. Valde då en body med mönster och sedan body+tillhörande byxa till rabatten. Men visade sig i kassan att jag fick bodyn+byxan gratis och 25% på den ensamma bodyn. OCH så fick jag 50kr rabatt för att jag blev medlem. Så slutpriset blev bara 10kr! Haha, alldeles lagom. Hade jag vetat detta så hade jag hellre valt 2st body+tillhörande byxa i olika färger å storlekar. Men lär få hem fler erbjudande så jag kan köpa mig en annan färg å storlek.
Var även in på Apoteksgruppen å hämtade babybox. Innehållet var egentligen helt värdelöst, enda nyttiga var bebismössan, som jag nu tvättat och ska med till BB, och rabattkupong på Åhléns som räckte ända fram till slutet av januari 2015. Då kan jag köpa gulliga kläder när bebisen är ute å jag vet könet. Hittade jätte gulliga leggings i stickat och knappar längst benet och sedan ett par uggs till de! Hur gulligt är inte de på en flicka? Fanns även massa Barbapappa kläder som var jätte söta plus dregglisar.
Men Kappahl hade jätte söta bodyn och byxor med träknappar som jag ångrar nu att jag inte köpte... Men ska in på onsdag till Norrtälje å Stockholm på fredag så då kanske man kan gå in på Kappahl? De fanns i vitt som var urgilligt!!!
Sprang in på Lekia (Butterixs) för att köpa nån form av huvudbonad till mitt jobbs fest där huvudbonad är ett tvång. Hade jätte roligt där inne med alla saker. Köpte med oss en sak till mig, Johan valde att ha på sig de vi har hemma. Passade även på att köpa födelsedagspresent.
Vi var även in på Bauhaus idag å köpte fönsterbräda och dörr till barnrummet plus blommor. Så nu är fönsterbrädan monterad, dörren monteras imorn. Var in på Ikea å köpte bebistäcke å käkade korv.
Så imorn är allt klart inne i bebisrummet!!! Allt som fattas nu är bara amningsbhar och sista nappflaskorna som ska köpas nästa månad.
När vi kom hem så ville Johan ha sill å potatis så jag ordnade de. Passade även då på att göra matlådor tills på måndag, potatis, sås å kåldolmar. Mums!!
Duschade. Sedan kollade vi på Godzilla.
Ligger nu i sängen med jävla halsbränna. Käkade Pim-Pim som känns som att dom fastnade på vägen ner i magen å håller magmunnen öppen så magsyran bubblar upp å jag får halsbränna. Fy fan för de! Men ska nu ta järntablett å sedan sova. 
Vaknade kl.6:50 imorse... Klockan skulle ha ringt 7:30. Varför var jag tvungen att vakna innan??? Men dukade fram frukost å klädde på mig, sedan väckte jag karln för är jag vaken så ska han också vara vaken hahahahaha.
Men idag har jag märkt av på magen att jag har kört för hårt med mig själv. Idag har jag haft ganska mycket sammandragningar. Tur att vi har vilodag imorn. Enda planerat är en långpromenad, med paus på hälften av vägen, till mormor på middag :)


Hmm, Johan prata om att åka in till Uppsala nästa helg igen för att köpa julklapparna. Låter faktiskt vettigt för mig så slipper vi tänka på de i december, så vi endast kan fokusera på att bebisen ska ut.
Allmänt | |
#1 - - Amanda Thelberg:

Du kommer kanske få två boxar på förlossningen beroende på vart du tänkt föda..

Svar: Aha okej :)
Vi har valt BB Stockholm men får se vad som är ledig när det väl är dags
Anonym