Gratis är gott?

Igår var jag hos barnmorskan. Allt såg bra ut, men hon tvivlade på att jag skulle orka jobba ända till 27/10, då jag redan nu känner att det är jobbigt. Så vi skulle ta en dag i taget och när jag nått min maxgräns så skulle jag ringa så ordnar hon sjukskrivning.
Fick en ny tid om 2 veckor, ska gå varannan vecka nu dom 10 sista veckorna :)
En vecka kvar till ultraljudet.
Var även å hämtade massa påslakan+örngott till bebissängen av en tjej igår (gratis 1).
Idag var jag ledig från jobbet. Åkte in tidigt imorse med buss till Norrtälje. Hämtade bilen på Johans jobb. Far å flängde överallt i Norrtälje. Köpte begagnade pyjamas till bebisen. Var in på Bolaget en sväng, finns lite mera variation där än i Hallsta. Hämtade en amningskudde (gratis 2) och järntabletter (gratis 3). Har länge funderar på om man skulle ha en amningskudde men kommit fram till att det är kanske onödigt och dyrt. Men när jag såg att en tjej skänkte, då var jag snabb!
Storhandlat. Är inne i nån form av bunkraupp-period. Schampoo, balsam, tandkräm, tandborstar, deon, städsaker m.m. har jag köpt i mängder för att slippa köpa de på ett tag. Dels för att det var bra pris och nån månad kanske man inte orkar åka in till Norrtälje utan bara handla mat i Hallsta, då slipper jag dom sakerna som är dyrt här.
Käkade middag på McDonald. Var jätte länge sen vi åt där! Och även där blev de en sak gratis, McFlurry (gratis 4).
Så nu är jag nöjd :)

Kom fram till idag att jag absolut inte kan storhandla själv nästa månad. Idag var de jobbigt för ryggen. Fick klänga på vagnen vissa gånger å sitta mycket.
Allmänt | |