Snabbresumé

Vet knappt vart jag ska börja nånstans?
Förlossningsberättelsen kommer i ett inlägg nån annan dag.
 
Kan väl börja från torsdagen då?
Skulle ha blivit utskrivna på förmiddagen men det blev framflyttat till eftermiddagen då bebisen visade för höga tecken på gulsot. Så vi fick vänta 6 timmar till nästa prov. Så kl.16:00 kom barnmorskan in och mätte värdet och det hade sjunkit så vi fick åka hem. Vi packade ihop våra saker och började våran resa hem, med första stopp i Norrtälje för att träffa min mamma och lillasyster så dom fick gosa bebis. Sedan blev det direkt hem till Johans föräldrar för att äta den efterlängtade julmaten. Tyvärr hade jag inte ro i kroppen att njuta av maten, så julmatskänslan och julstämning i år har varit på noll. Men vi tar nya tag nästa år, då bebisen också är ett år :) Vi öppnade julklappar. Tydligen hade vi varit snälla i år för det var mycket vi fick., allt uppskattades!
När vi sedan kom hem strax efter kl.22:30 så var man helt slut...
 
Fredagen så kändes det som att jag bara sprang runt å plocka grejer hela tiden. Plocka ur väskor, plocka upp julklappar, tvättade. Samtidigt som man hade ont.
Pappa kom förbi en sväng och hälsade på. Jag vilade en stund. Sedan så fortsatte jag mitt plockande. Johans bror kom förbi.
På kvällen var man helt slut igen. Packade en ny liten väska ifall vi skulle bli inlagda dagen efter då vi hade ett besök på Danderyd.
 
Lördagen klev vi upp tidigt. Hade tid på Danderyd kl.8:10 så det var bara att gilla läget. PKU-prov, vägning och gulsotprov. Gulsotprovet visade olika värden så hon valde att ta lite blod från pojken för att dubbelkolla vad som stämde. Han hade gått ner 300g sedan förlossningen, men det var normalt innan mjölken kom.
Efter vi var klara så åkte vi till Arninge och shoppade loss. En ny dator. Sedan hörselkåpor till pojken. Och sedan lite kläder. Shoppade direkt kläder för 700kr å fort gick det! Haha. Hade ingen ro att handla men ändå kunde jag inte motstå eftersom man måste ju kolla så man inte missar nått på mellandagsrean. Men det var jätte lite pojkkläder, var otroligt mycket för flickor, både på rean och vanliga, synd.
Åkte sedan hem och min syster kom förbi med sin karl och vi fikade. När dom åkte hem så tog jag en liten powernap innan sällskapsresan började på tvn.
 
Söndagen så tvättade jag lite till. Vi eldade för att hjälpa pelletspannan att få upp värmen mera. Alexandra kom förbi och hade med sig världens största nalle typ till pojken :)
Käkade middag.
Sedare på kvällen så kom Frida och Erika förbi och skulle titta på pojken. Han fick massa fina kläder av dom. (Jag kan inte få nog av barnkläder, tycker dom är så gulliga så jag ledsnar aldrig som tur var!)
 
Imorse så var det dags att kliva upp tidigt igen för att åka till Danderyd. Först hörselprov och allt såg kanon ut. Sedan så käkade vi lite frukost på ett café. Sedan var det dags fr ett nytt besök för att kolla gulsoten och den hade minskat. Riktigt skönt, kändes att nått tungt lossnade från axlarna! Kan jag äntligen plocka ur våran väska vi har haft med oss i fall vi skulle blivit inlagda. 
Pojken hade även gått upp 2025g sedan lördag och det tyckte hon var jätte bra. Så nu är vi klara på Danderyd och ska bara få tag på BVC för att få vårat första hembesök eller om vi får åka dit.
På vägen hem så åkte vi genom Norrtälje och det blev en drive-in på McDonalds :)
Hemma i Hallstavik så köpte vi bingolotter till nyår. Förbi bokhandeln och köpte min första bok och nå lerset för att gjuta av bebisens fot- och handavtryck.
 
Så nu har jag fått skriva av mig lite.
 
Imorn så blir det en åktur till SkoUffe för att hämta min vinterjacka som han har lagat dragkedjan på. Även en vända förbi Järnhandeln för Johan skulle kolla efter vinterkängor. Och handla lite till nyår. Sedan så funderar jag på om vi ska ta barnvagnen till Franks Färg för att köpa raketer. En lagom runda för mig och min onda pulla, haha. Men idag känns det lite bättre, därför jag funderar på att gå en promenad imorn för det var nu länge sen vi kunde gå en vända.
 

Pojken fortfarande namnlös. Det är jätte svårt med pojknamn. Hade det varit en flicka så hade namnet varit jätte lätt för ett sånt namn har vi redan klart. Men nu tittade det fram en liten pöjk så då får vi använda våra geniknölar å tänka lite!
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Tycker han ser ut som en William :)

Svar: Nä inte William. Har två andra namn på gång, men inget bestämt ännu så vi håller det hemligt än så länge
Anonym

#2 - - Anonym:

Naawwwe han har fasters dress på sig, lilla teddybjörnen :') Sök lite på internet om namn!

Svar: Vi har sökt jätte mycket men det är lika svårt ändå
Anonym

#3 - - Världens bästa syster:

De blir bra ska ni se. Annars får han väl heta namnlös :P Söta lilla prins

Svar: Ja det namnet funderar vi på hahaha 😂
Anonym

#4 - - Sara:

Jag tycker han ser ut som en Birk💙 ett fint, och lite bortglömt namn tycker jag😉

Svar: Det var fint! Vi får se vad det blir :)
Anonym