Aj säger Neo

Full fart här hemma som vanligt. Häromdagen så la jag in min ansökan för Engelska 6 som startar i mitten på mars. Jag är så taggad för denna vår! 
Imorse va Johan iväg å hämta ett skrivbord till mig så jag har nånstans att förvara mina saker. Slippa plocka undan varje gång. Nu står det inne i Shelbys rum, så flyttar vi in de i vårat sovrum när hon ska börja sova i sitt egna rum.
Idag har jag tvättat kläder inför nyår. Vi ska iväg på 40 års fest så det är mycket att tänka på att man ska ha med när barnen också ska med. Båda kommer få sova i vagn så vi slipper åka hem en timme efter det börjar. Sen får vi se hur länge vi stannar, allt hänger på barnen och hur roligt det är, men tanken är att vi ska stanna till tolvslaget så hörselkåpor till barnen ska packas om dom är vakna å ska se raketer 
Johan drog iväg till aktiemöte så jag har varit själv med barnen ikväll. Neo somnade fort, medans Shelby drog en 30min powernap å sedan ville hon bli underhållen s0 filmen jag försökte se tog tid att se klart haha.
Men nu sover hon äntligen! Har hunnit fixat disken. Plockat fram massa kläder. Vägglampan i Shelbys rum är uppsatt. Och jag har lagt i ordning på skrivbordet. Nu väntar jag bara på Johan som är påväg hem.
 
Imorn blir det lite mer pyssel å plock här hemma och sedan drar jag iväg på kvällsjobb. Extra bra betalt efter kl.18 så jag måste passa på 😂
 

Oturs Neo gjorde sig illa på vardagsrumsbordet i förrgår. Han säger att han snubbla men både jag å Johan tror att han antingen sprang å halka eller lekte i soffan. Så han har blåmärke på öronssnibben och litet hack på baksidan av örat som han blödde... Tyckte så synd om honom när han satt i min famn å grät och sa att han inte ville leka mera.
Och nu på kvällen snubbla han på min fot och slog i revbenen på samma bord!! Så jag hoppas inte de blev nå allvarligt på revbenen bara, han fick märke å blir väl blå där med 😒 Så nu hoppas jag att hans otur är över!

Allmänt | |