En sväng till BB

Igår blev de en sväng till BB. I tisdags kände jag knappt lilla fröken i magen, ringde förlossningen på sena eftermiddagen som tyckte vi skulle avvakta å se om hon rörde sig något då. Jovisst gjorde hon de, hon rörde sig mellan kl.20-21 och med såna kraftiga rörelse som att hon möblera om i magen 😂 Men sedan blev de lugnt igen, och lugnet fortsatte även igår. Även fast jag klippte gräs, vilade i flera timmar, åt glass, drack kallt vatten... Så jag ringde förlossningen igen och denna gång fick jag prata med en mycket bättre sköterska som ställde frågor mm. Fick till svars att jag skulle komma in på en gång. Ringde Johan å tårarna bara spruta, blev rädd å orolig när sköterskan sa att vi skulle komma på en gång. Så Johan kom direkt hem, vi hämta Neo på dagis å körde honom till hans farmor å farfar. Snabbt in till förlossningen, märkte på Johan hur stressad å orolig han var så vi satt tysta hela bilresan in. Det var en lång resa kan jag säga!! Väl inne så fick vi komma in på en gång, hon lyssna med tratten på magen å hittade hjärtljud på en gång. På med ctg å vad det andra heter 😂 Sedan fick jag sitta där på bristen i ca 20-30min å lyssna på bebisens hjärtljud å trycka på en knapp vid varje bebisrörelse. Jag tror jag fick ihop tre eller fyra tryck. Men däremot fick jag över 8 sammandragningar på den stunden 😂 Dom mätte blodtrycket å tyckte de va lite högt men inte så farligt. Vi fick sitta ner i väntrummet och blev snabbt uppropade av läkaren som vi fick komma in till. Hon tyckte allt såg bra ut. Men hon gjorde ett ultraljud. Å där såg man lilla bebisen, normalt med fostervatten och allt såg bra ut med fröken. Fick även veta att hon ligger neråt med huvudet nu. Men läkaren kunde inte se varför jag inte kände bebisena rörelse. Blodtrycket skulle barnmorskan kolla upp på måndag igen å se om de blivit bättre. Så vi fick åka hem igen. Skönt att veta att allt är bra, men ändå var man lite av ett frågetecken när man åkte därifrån för man vill ju veta orsaken...

Hungriga som djur så åkte vi till Max i Arninge å käkade. In på Jula och köpte lite saker vi behövde. Sedan åkte vi hemåt å hämtade Neo ❤ Hem och duchade, la Neo i säng. Och sedan spendera vi resten av tiden framför tvn, helt utslagna! Helt utmattade av dagens händelse. 

Idag är Neo ledig från dagis. Vi har tänkt att inte göra så mycket idag. 👍 Vila.

Allmänt, Förlossningsberättelse | |