Sekretesslagar

Hej.
Glömde bort att blogga tidigare i veckan, men som vanligt kom nått annat imellan, och sedan glömdes det bort. I måndags kväll åkte jag upp till Sollefteå igen. Tåget var försenat, men dom körde ikapp den missade tiden så jag var ffamme bara 20min senare än planerat vilket inte gjorde nått för jag hade en timme tills bussen skulle gå från Kramfors till Sollefteå. Men istället så fick jag en timmes mindre sömn på tåget, plus att en kille trassla med min plats på tåget som också tog tid. Så jag fick ca 2 timnars sömn den natten så jag va helt förstörd den tisdagen. Gick å la mig strax efter kl.19 den dagen för jag va helt slut! 
Igår fick vi dom nya uppgifterna för dom kommande veckorna i administration. Blev kallabalik i klassen över det hela, även jag, men efter att man fått kvällen på sig att tänka och landa i det hela så tänker jag helt annorlunda idag. Det är bara att köra på och göra uppgifterna! Så jag har redan börjat med mina frågor inför intervjun. Och imorn på tåget hem ska jag ta tag i offentlighets- och sekretesslagarna som är på 142 sidor... Jag valde att skriva ut de igår istället för att sitta å bläddre via datorn/telefon.
Igår kväll va vi ett stort gäng från klassen som gick ut å käkade tillsammans. Riktigt trevligr vart det! Vi prata om att göra de en kväll varje gång vi har sammankomsterna här uppe i Sollefteå.
Idag hade vi föreläsning i offentlighets- och sekretesslagarna hela dagen. Och dom två som höll i det hela var superduktiga! Det dom prata om blev som en klarhet för oss som lyssnade. Så nu är vi redo för LIA! Och på tal om LIA (lärandet i arbete) så ska jag in till socialtjänsten i Uppsala på måndag eftermiddag för ett möte med en chef på administrativa avdelningen. Så jag hoppas att dom vill ha mig på min första LIA! Och plus att jag får göra min LIA 2 där som är nästa höst. För just Uppsala är det stället jag vill jobba på! Så nu håller jag tummarna.
Och imorn har vi en halvdag. Skulle bli ytterligare en föreläsning och information. Sedan får jag äntligen åka hem till mina troll och man!!!!!! ❤
Nästa träff är i mitten på oktober igen och jag hoppas jag får familjen med mig upp då. Tåget passar absolut inte den gången. Så kan vi svänga förbi min älskade moster påvägen ner ❤
 
 
Allmänt | |