Resor och bil

Imorn är det sista dagen som mammaledig och sedan börjar jag äntligen jobba! Allt är nästintill ordnat med det, jag har fått byta fack och a-kassa, papper ska skrivas på på torsdag. Det enda som saknas nu är en bil för mig. Buss funkar inte när jag ska lämna barnen på dagis på morgonen. Och eftersom jag inte får dra av resor på skatten, utan får betala resorna helt själv så är jag ute efter en liten bil som är bensinsnål. Än så länge har vi inte hittat någon utan vi kommer nog få köpa en efter jag kommer hem från Sollefteå.
I helgen så drar Johan och några kompisar till Fyrväpplingen och ska bo där i stuga över helgen och fiska. Så jag är själv hemma med barnen. Planerar att åka till Östhammar på lördag med min mormor, om vädret är bra. Annars ska vi bara vara hemma å mysa.
På måndag jobbar jag förmodligen och sen den kvällen åker jag upp till Sollefteå, kommer hem natten mellan fredag/lördag. Så jag har packat det mesta nu, nästintill klar med redovisningen. Lämnade in sista inlämningsuppgiften igår, så får jag se vad jag får för svar tillbaka då den va riktigt klurig.
Ligger nu å kollar på serie, väntar på att tvätten ska bli klar och sen ska jag gå och hämta barnen innan regnet kommer. Ikväll ska vi till barnens farfar då han fyller år idag ☺
Allmänt | |