Hej hej!

Veckan har gått fort och vi hade det mysigt på Lanzarote. Första dagarna hade vi otur med vädret, blåste och mulet. Men sedan blev resten av veckan bättre och vi kunde sola å bada ☺ Resan bestod mest av att äta, sola och shoppa. Fick med mig två väskor och tre plånböcker med mig hem, plus lite annat. Så jag känner mig nöjd! Vi prata nu om att hålla oss hemma under våren och hålla på med tomten, njuta av vädret, göra något under sommarsemestern och sedan istället satsa på tvåveckorsresa i höst med Neo och bebisen. Det låter lockande även fast jag är bra sugen på en resa i maj 😂


Fick besked om skolan och tydligen var det många sökande så jag kom inte in för att jag prioriterades inte då jag hade "högre utbildning". Men jag satsar då istället på augusti 2018, så kan jag njuta av mammaledigheten istället!

Igår gick vi in i vecka 14, känner mig mer gravid nu. Magen börjar ta form, som tur var så verkar illamåendet ha släppt som jag har haft problem med. Blev några kräkningar på morgonen påväg till dagis å jobb haha! Men dessvärre har jag svårt att sova om nätterna, tar ett tag att somna och vaknar jag på nätterna så har jag svårt att somna om, så jag känner mig väldigt trött om dagarna. Foglossningen har även sattit fart för några veckor sedan, pratade med både barnmorska och sjukgymnast om det så jag har fått lite tips och råd. Har även foglossningsbältet kvar sedan jag var gravid med Neo till användning. 

Denna helg har bestått av att tvätta. Idag höll vi på ute å röjde i skogen, ska göra plats för en studsmatta för Neo. Sålde resevagen, både jag och Johan var less på den så vi ska köpa en ny, en annan modell, ska även passa på då att köpa två på en gång så nya familjemedlemmen också har vid kommande resor.
Gjorde världens goaste köttgryta med rödvin, längtar redan till morgondagens rester ☺
Imorn ska jag till Norrtälje, ska på H&M för att kolla lite mera mammakläder, sedan ska Neo få lite mer påfyllning inför nästa storlek. Klockan 13 ska jag till sjukgymnasten för akupunktur, ska bli spännande eftersom jag hatara nålar. Men det är nästa steg för att se om vi kan motarbeta spänningshuvudvärken.


Allmänt, Kärlek, Resor | |